Název:
Shadow Mapping: filtrace stínů v OpenGL
Překlad názvu:
Shadow Mapping: Shadow Filtering in OpenGL
Autoři:
Maresz, Šimon ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá filtrací vykreslováných stínů ve 3D scéně se zaměřením na kvalitu vykreslených stínů. V rámci této práce byla vytvořena vzorová aplikace implementující vybrané algoritmy, které upravují algoritmus stínových map tak, aby výsledné stíny byly měkčí a reálnějši. Program byl vytvořen ve vývojovém prostředí Microsoft Visual Studio 2010 v jazyce C++. Na začátku práce jsou vysvětleny algoritmy pro vykreslení stínů. Závěr práce se zabývá testováním a porovnáním dosažených výsledků.
This thesis deals with filtration of shadow rendering in 3D scene with a focus on quality of rendered shadows. As part of this work was to create a sample application that implements the chosen algorithms that modifies the Shadow Mapping algorithm to render softer and more realistic shadows. The program was created in the integrated development environment Microsoft Visual Studio 2010 in C++. At the beginning the algorithms are explained for rendering of shadows. The conclusion is then engaged in testing and comparing of achieved results.
Klíčová slova:
Exponenciální; filtrace; Konvoluční Stínové mapy; měkké stíny; OpenGL; Percentage-closer filtering; Variantní; Convolution Shadow Mapping; Exponential; filtration; OpenGL; Percentage-closer filtering; soft shadows; Variance
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56517