Název:
Zpracování obrazu v reálném čase
Překlad názvu:
Real-Time Image Processing
Autoři:
Polok, Lukáš ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá urychlením operací nad dvojrozměrným obrazem pomocí programovatelných grafických akcelerátorů (také GPU). Sada implementovaných operací zahrnuje některé základní, většinou atomické, operace nad obrazem. Knihovna je navržena tak aby mohly být lehce přidány i nové funkce. Implementace grafických algoritmů na GPU profituje z jejich vysokého výpočetního výkonu a rychlého vývojového cyklu. Knihovna však obsahuje i referenční implementaci algoritmů v jazyce C, poskytující stejnou funkcionalitu v případech kdy cílový hardware neodpovídá daným požadavkům.
This work is concerned with acceleration of two-dimensional image processing using programmable graphical hardware (or GPU's). Set of implemented operations includes some basic, mostly atomic, image processing functions. However, library is designed in such a manner so it can be easily extended by adding new functions. Implementation of graphical algorithms using GPU's profits from their high computational power and fast development cycles. For situations where target hardware doesn't support programmable shading, required by the library, reference "C" language implementation is available.
Klíčová slova:
GPU; OpenGL; počítačová grafika.; programovatelný grafický hardware; Zpracování obrazu; computer graphics.; GPU; Image processing; OpenGL; programmable graphic hardware
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56255