Original title:
Applet pro hraní hry Go
Translated title:
Applet for Playing the Go Game
Authors:
Dosoudil, Jan ; Zbořil, František (referee) ; Křena, Bohuslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou appletu v jazyce Java, umožňujícího hraní deskové hry Go pomocí počítače a také hru dvou hráčů přes Internet. Cílem práce však není vytvořit applet, který by pomocí vlastní inteligence umožňoval tuto hru. Bylo by to příliš složité, protože o hře go se tvrdí, že je nejobtížněji naprogramovatelnou deskovou hrou. Proto bude applet ke své činnosti využívat již existující Go program (engine) s implementovanou umělou inteligencí, se kterým bude komunikovat pomocí tzv. Go Text Protokolu (GTP). Protože hra Go není u nás příliš známá, je čtenář nejprve seznámen s její historií a hlavně pravidly.
This bachelor thesis deals with development of a Java applet for playing the board game of Go against computer as well as for playing Go by two human players connected by the Internet. The applet does not implement artificial intelligence for ruling and playing the game, however, it exploits an external Go engine trough the Go Text Protocol (GTP). The game of Go is probably the most complex board game and implementation of the engine is out of the scope of this thesis. The game of Go is not well know in Europe, so, there is given a brief introduction to history and rules of Go for the reader at the beginning of the thesis.
Keywords:
Applet; board game Go; Go Text Protocol (GTP); Java; Applet; desková hra Go; Go Text Protocol (GTP); Java
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56242