Název:
Semantic Similarity Methods in Folksonomies
Překlad názvu:
Semantic Similarity Methods in Folksonomies
Autoři:
Kadlec, Jan ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Schmidt, Marek (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Bakalářská práce byla vypracována na studijním pobytu na "Aalborg University" v Dánsku, a byla zpracována v angličtině. Folksonomie jsou nový, uživateli řízený přístup ke klasifikaci a důležitá čast Web 2.0. Jsou také jediným přístupem, který je schopen udržet krok s dnešní rychlostí expanze webu, tím že předá uživatelům odpovědnost za klasifikaci. Pokud folksonomie obsahují dostatečné množství dat, dají se k mnohému využít. Tato práce se zaměřuje na metody sémantické podobnosti ve folksonomiích. Cílem této práce bylo odzkoušet mnohé metody na vzorku tří datových sad - delicious.com, Last.fm a medworm.com. Toto bylo vykonáno za pomocí kotvících dat z WordNetu, Open Directory Project a zdravotně orientované ontologie. Výsledky přinesené touto prací indikují, že metody sémantické podobnosti mohou být použity k úspěšnému měření podobností v mnohých doménách.
This Bachelor's Thesis was performed during a study stay at the "Aalborg University", Denmark. Folksonomies are new, user driven classification structures and an important part of Web 2.0. Folksonomies are the only one approach that can keep up with todays web expansion rate, by utilizing users as classificators of web's content. Folksonomies, when containing sufficient amount of data, can be exploited in several ways. This particular work concentrates on measures of semantic similarity in folksonomies. The aim of this work is to evaluate several semantic similarity measures on a sample of three datasets - delicious.com, Last.fm and medworm.com. Evaluation was done using grounding data from WordNet, Open Directory Project and medical oriented ontology. Results presented by this work indicate, that measures of semantic similarity can be used to successfully measure the similarities in folksonomies in several domains.
Klíčová slova:
folksomy; similarity; tagging; web 2.0; folksonomie; podobnost; tagování; web 2.0
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55936