Název:
Simulace kolektivního chování entit ve virtuálním světě
Překlad názvu:
Simulation of Entities Collective Behavior in Virtual World
Autoři:
Vymazal, Tomáš ; Žák, Pavel (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tématem této práce je zhodnotit a porovnat možnosti řízení entit (agentů) ve virtuálním světě a jeden vybraný přístup realizovat ve formě programu. Pro implementaci byl vybrán přístup, kdy konečný automat, řídící agenta, podléhá evoluci pomocí genetických algoritmů. Tento přístup by měl přizpůsobit, případně vylepšit agentovo chování tak, aby odpovídalo zadaným požadavkům: zde např. aby se agent naučil težit zdroje ve virtuálním světě. Implementace je realizována pomocí modulu pro běh evoluce a pomocí modulu se 3d zobrazením, kde lze prohlížet chování agentů.
Theme of this work is to evaluate and compare aviable paradigms for entity control in virtual worlds, and to implement one of these paradigms in application. Dynamic finite state machine upgraded using genetic algorithms has been chosen. This paradigm should make agent's behavior better and adapt agent to required state: i.e. make agent harvest resources in virtual world. Output of this work is application for running evolution and application for 3D view of agent's behavior.
Klíčová slova:
3d engine; agenti; evoluce; genetické algoritmy; konečné automaty; virtuální svět; 3d engine; agents; evolution; finite state machines; genetic algorithms; virtual world
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55885