Název:
Uživatelská rozhraní pro webové hry
Překlad názvu:
User Interface for Web-Based Games
Autoři:
Hlaváč, Martin ;
Beran, Vítězslav (oponent) ;
Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze] [eng]
Práce popisuje problematiku návrhu, vytváření a testování webových uživatelských rozhraní. Dále popisuje možnou interakci člověka s počítačem - komunikační kanály a analogii k reálnému světu. Návrh uživatelského rozhraní se dělí podle zaměření a to na zaměření na akci a zaměření na uživatele. Zaměření na uživatele užívá metod, mezi které patří gamifikace a zlepšování uživatelské zkušenosti, pro zlepšení použitelnosti uživatelského rozhraní. Vytváření uživatelského rozhraní je vysvětleno na vývoji webových stránek (webová uživatelská rozhraní). Práce popisuje 3 metody použitelné pro testování webových uživatelských rozhraní. V práci je popsán návrh, vytvoření a otestování uživatelského rozhraní strategické webové hry.
This thesis describes challenges in designing, developing and testing web user interfaces. It discusses human-computer interaction, communication channels and user interface analogy to the real world. User interfaces can be designed to be optimal for a specific action or to suite the user. A design of interfaces focused on users utilize methods, such as gamification and improving user experience, which can improve interface usability. User interface development is demonstrated on web page development. Further, the thesis describes 3 web user interface testing methods. The methods are demonstrated by designing, developing, and testing user interface of a web strategy game.
Klíčová slova:
a-b testování ;
analogie uživatelského rozhraní k reálnému světu ;
b5game ;
drag & drop ;
gamifikace ;
hallway usability test ;
herní plocha ;
hra ;
html ;
html5 ;
interakce člověka a stroje ;
javascript ;
komunikační kanály ;
massverse ;
návrh uživatelského rozhraní ;
návrhové vzory ;
ovládaní her ;
real time strategy ;
real time tactics ;
rozhraní ;
rts ;
rtt ;
software ;
testování uživatelského rozhraní ;
uživatelská zkušenost ;
uživatelské rozhraní ;
webová analýza ;
webová aplikace ;
webová hra ;
webové kompoenty ;
webové uživatelské rozhraní ;
webové wireframy ;
zaměření uživatelského rozhraní na uživatele ;
a-b testing ;
b5game ;
communication channels ;
controlling games ;
design patterns ;
drag & drop ;
game ;
game area ;
gamification ;
hallway usability test ;
html ;
html5 ;
human-computer interaction ;
interface ;
javascript ;
massverse ;
real time strategy ;
real time tactics ;
rts ;
rtt ;
software ;
user experience ;
user focus on user interface ;
user interface ;
user interface analogy to real world ;
user interface design ;
user interface testing ;
web analysis ;
web application ;
web components ;
web game ;
web user interface ;
web wireframes
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(
web )
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55162
Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-238112
Záznam je zařazen do těchto sbírek: Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoké učení technické v Brně Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce