Název:
Animovaný skybox v OpenGL
Překlad názvu:
Animated Skybox Using OpenGL
Autoři:
Pavlík, Vít ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá tvorbou animovaného skyboxu. Cílem práce je demonstrovat metody vytváření skyboxů, především pak metody procedurální. V hlavní části práce jsou rozebrány techniky potřebné pro vykreslení jednotlivých prvků skyboxu. Zaměřuje se na tvorbu barevných přechodů, funkce šumu a na jejich aplikaci. Závěr práce se věnuje rozboru experimentů s nastavením parametrů vykreslování grafického obsahu a implementačním podrobnostem.
The Bachelor's diploma thesis addresses the operation of generating an animated skybox. The thesis was intended to demonstrate the methods, especially the procedural methods, for generating skybox applications. The main deal of the paper is devoted to an analysis of fundamental techniques for rendering particular components within a skybox application. The utmost focus is put on processes of generating colour gradients, noise functions and ways of applying thereof. Concluding part comprises an analysis of study trials to investigate different graphics content generating settings, and implementation details.
Klíčová slova:
animovaný skybox; barevný přechod; Blinn-Phongův osvětlovací model; bump mappping; deterministický generátor; generování šumu; GLSL; hvězdná obloha; hvězdy; mraky; obloha; OpenGL; Perlinův šum; shader; textura; animated skybox; Blinn-Phong shading model; bump mapping; clouds; color gradient; deterministic generator; GLSL; noise generation; OpenGL; Perlin noise; shader; sky; starry sky; stars; texture
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54825