Název:
Rozpoznání stavu hry Scrabble
Překlad názvu:
Scrabble Game State Recognition
Autoři:
Staněk, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá problematikou zpracování obrazu, detekce a rozpoznávání objektů v obraze a OCR (Optical Character Recognition). Popisuje návrh a implementaci aplikace pro rozpoznání stavu hry Scrabble využívající některé algoritmy z této oblasti. Je zde popsána detekce hrací desky a jednotlivých písmen v obraze. Dále klasifikace detekovaných písmen a tvorba slov. Výsledná aplikace využívá knihovny OpenCV pro zpracování obrazu a LIBSVM pro klasifikaci písmen. Aplikace byla testována na vlastní sadě fotografií.
This thesis deals with the image processing, object detection and recognition and OCR (Optical Character Recognition). It describes the design and implementation of an application for Scrabble game state recognition using some algorithms in this area. It describes the detection of the game board in the image and the letters on it, classification of detected letters and word formation. The final application uses the OpenCV library for image processing and the LIBSVM library for letter classification. The application was tested on a custom set of photos.
Klíčová slova:
detekce hrací desky; detekce písmen; Houghova transformace; klasifikace; LIBSVM; OCR; OpenCV; Scrabble; zpracování obrazu; classification; game board detection; Hough transform; image processing; letters detection; LIBSVM; OCR; OpenCV; Scrabble
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54801