Název:
Průlet nad planetou v reálném čase
Překlad názvu:
Fly over Rugged Planet
Autoři:
Pospíšil, Petr ; Chudý, Peter (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá 3D zobrazením povrchu planety Země v reálném čase. Podstatná část se věnuje přípravě rozsáhlých zdrojových dat (výškové mapy a textury Země) a jejich efektivnímu načítání z harddisku přímo do paměti grafické karty. Jednotlivé úrovně detailů povrchu planety jsou řešeny pomocí metody GeoMipMapping. Využity jsou algoritmy horizon a frustum culling, které ořezávají skryté části planety. Nanášení výškových dat je postaveno na speciálně navrženém algoritmu zpracování dat přímo v grafické kartě za asistence vertex a geometry shaderů.
This thesis deals with a 3D visualization of the Earth´s surface in real time. A significant part is dedicated to the buffering of the large amount of data (a height map and textures of Earth) and its effective reading from hard disk directly to the memory of a graphic card. Individual levels of detail of the Earth´s surface are made by GeoMipMapping. The algorithms "horizon" and "frustum culling" are used, which cut off the hidden parts of the planet. The application of the height data is based on a custom algorithm calculating the data directly in the graphic card, in assistance with its vertex and geometry shaders.
Klíčová slova:
frustum culling; GeoMipMapping; horizon culling; planeta Země; textura planety Země; vlákna; výšková mapa planety Země; úroveň detailu; frustum culling; GeoMipMapping; horizon culling; level of detail; planet Earth; planet Earth heightmap; planet Earth texture; threads
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54569