Název:
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Překlad názvu:
3D Volume Rendering Data Visualization
Autoři:
Němeček, Pavel ; Kubíček, Radek (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
První část práce je zaměřena na teoretický rozbor metod zobrazování objemových dat. Analyzovány jsou jak metody zobrazující objemová data pomocí převedu na síť trojúhelníků, tak metody přímého zobrazení objemových dat. Podrobně je představena metoda ray casting. Možný způsob její realizace pomocí shader programu grafické karty je předmětem implementační části. Práce uvádí několik metod, které lze při ray castingu aplikovat, a dosáhnout tak různých výsledků vizualizace nad stejnými daty. Práce je také zaměřena na vytvoření grafického uživatelského rozhraní, které umožní interaktivní vytváření vizualizací.
The first part of this project is focused on theoretical analysis of methods for rendering volume data. Both methods are analyzed showing the volume data using triangle mesh, and methods for direct volume rendering. Ray Casting is presented in detail. Possible way of its realization using graphics card is the subject of implementation part. The paper presents several methods that could be applied to ray casting and achieve different results of visualization of the same data. The work also aims to create a graphical user interface that allows interactive visualizations.
Klíčová slova:
GLSL; gradientní stínování; LUT; MIP; objemová data; OpenGL; přímé zobrazování objemů.; Qt; ray casting; SIP; vertex a fragment shader; Vizualizace; direct volume rendering.; GLSL; gradient shading; LUT; MIP; OpenGL; Qt; ray casting; SIP; vertex and fragment shader; Visualization; volume data
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54299