Název:
Návrh bytu pomocí rozšířené reality
Překlad názvu:
Flat Design Using Augmented Reality
Autoři:
Tuška, David ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá využitím rozšířené reality pro návrh dispozic bytu. Cílem práce je vytvořit systém, který na základě vodících značek umístěných na stěnách bytu zjistí pozici uživatele v modelu bytu. Pozici uživatele poté použije k ovládání kamery ve 3D modelovacím programu Google SketchUp. Systém je složen ze serverové a klientské části. Serverová část systému zpracovává vstupní video, ve kterém detekuje vodící značky a pomocí nadetekovaných značek vypočítává pozici uživatele. Klientská část systému je reprezentována zásuvným modulem (pluginem) pro 3D modelovací program Google SketchUp. Klient se serverové části dotazuje na pozici uživatele v modelu bytu a následně podle této pozice nastavuje kameru v programu Google SketchUp. Dále se klient dotazuje na jednotlivé snímky z videa, které zobrazuje na pozadí Google SketchUp a tím vytváří obraz reálné scény rozšířené o virtuální objekty.
This master's thesis is dealing with the usage of augmented reality for a layout of a flat proposition. The aim of this work is to create a system which detects markers on the walls using ARToolKit library. The position of the used in flat is determined by using the markers. Then the system disposes the user's position for operate with a camera in a 3D modelling program called Google SkretchUp. The system is consisted of a server and a client part. The server one copes with the incoming video in which it detects the markers and evaluates the position of user by the help of the markers. The client part of the system is represented by a plugin module for 3D modelling program Google SkretchUp. A client is asking the server for the positions of the user in the flat model and consequently he set the camera in the program Google SkretchUp according to these positions. The client is also asking for the individual pictures from the video which he shows against the background of Google SketchUp and thanks to this, he creates a view of a real scene extended of virtual objects.
Klíčová slova:
ARTag; ARToolkit; detekce vzorů; Google SketchUp; HMD; Počítačová grafika; rozšířená realita; vodící značka; ARTag; ARToolkit; augmented reality; Computer graphics; Google SketchUp; HMD; mark detection; marker
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54283