Original title:
Komplexní animace v 3D Studiu Max
Translated title:
Complex Animation in 3D Studio Max
Authors:
Černý, Miloš ; Pečiva, Jan (referee) ; Přibyl, Jaroslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce má za úkol obeznámit čtenáře s uceleným postupem pro vznik komplexní počítačové animace za pomoci 3D modelovacího a animačního softwaru 3ds Max. Provede ho celým postupem od tvorby modelů, přes jejich texturování a skinování až po pozdější animaci se zaměřením na složitější prvky. Kromě praktických příkladů práce popisuje i potřebné teoretické znalosti k jednotlivým problémům, které zároveň v praxi ukáže. Čtenář by měl mít po přečtení této práce představu o tom, jak podobná animace vzniká.
The goal of this project is to inform a reader about compact workflow of creating complex computer animation using 3D modelling and animation software 3ds Max. It guides him through the whole process from creating models, texturing and skinning them, to animation pointed at more difficult parts of the animation process. Beside the practical examples, this paper includes necessary theoretical explanation of particular problems. After reading this paper, the reader should be well acquainted with the compact process of creating the complex animation.
Keywords:
3ds Max; animation; animation concept; animation techniques; fur; mapping; modelling; modelling techniques; particle simulation; particles; post production; rendering; skinning; texturing; 3ds Max; animace; mapování; modelování; návrh animace; post produkce; renderování; skinování; srst; techniky animace; techniky modelování; texturování; částice; částicová simulace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54074