Original title:
Inteligentní řízení ve strategických hrách
Translated title:
Rational Thinking in Strategic Games
Authors:
Knotek, David ; Kočí, Radek (referee) ; Hrubý, Martin (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je vytvořit jednoduchou počítačovou hru s výraznými prvky umělé inteligence. Umělá inteligence bude v projektu zastoupena ve třech úrovních, manažerské (globální), hráčské (lokální) a asistentské (pomocné). V další fázi projektu se zaměřím na grafickou stránku, 2D simulátor zápasů, uživatelské rozhraní a následné nasazení hry do provozu. Hra bude implementována v jazyce C++, který poskytuje dostatečný programátorský komfort a jeho velkou výhodou je i multiplatformnost.
The target of this work is a creation of simple strategic game with distinct signs of artificial intelligence. Artificial intelligence will be in project represented on three levels, managerial (global), robotically (local) and assist (associated). In the next phase of the project will be the main attention targeted on graphical side of game, 2D simulator of play, graphical interface a resulting deployment the game. The game will be implemented in language C++, which provide sufficient comfort, and may be used multi-platformly.
Keywords:
artificial intelligence; C++; objects oriented programming; path finding; simulation; Strategic computer game; C++; hledání cesty; objektově-orientované programování; simulace; Strategická počítačová hra; umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54060