guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
> Zobrazení šachů pomocí sledování paprsku
Information
Files
Original title:
Zobrazení šachů pomocí sledování paprsku
Translated title:
Rendering Chess Using Ray Tracing
Authors:
Turek, Vojtěch
;
Seeman, Michal
(referee) ;
Herout, Adam
(advisor)
Document type:
Master’s theses
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract:
[cze]
[eng]
Práce se zabývá technikou zobrazování pomocí sledování paprsku, zaměřenou na vykreslování šachové scény a popisu materiálů pomocí procedurálních textur. Na základě těchto poznatků je vytvořen program, který zobrazí zadaný stav šachové partie.
This work deals with ray tracing technique, focused to rendering of chess scene with procedural texture materials. Based on this knowledge, program that displays specified chess set is designed.
Keywords:
C++
;
chess
;
CSG
;
implementation
;
perlin noise
;
phong
;
procedural textures
;
Ray tracing
;
subdivision
;
supersampling
;
sweep surfaces
;
C++
;
CSG
;
implementace
;
perlinův šum
;
phong
;
procedurální textury
;
rotační plochy
;
Sledování paprsku
;
subdivision
;
supersampling
;
šachy
Institution:
Brno University of Technology (
web
)
Document availability information:
Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record:
http://hdl.handle.net/11012/54021
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-236878
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
Brno University of Technology
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
Record created 2016-06-03, last modified 2022-03-03
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share