Original title:
Zobrazení kulečníku pomocí distribuovaného sledování paprsku
Translated title:
Rendering Biliard Balls Using Distributed Ray Tracing
Authors:
Krivda, Marian ; Juránek, Roman (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabýva studiem metody realistického zobrazení scény prostrednictvím distribuovaného sledování paprsku. Tato metoda simuluje různé vizuální efekty a tím generuje dvourozměrné obrázky s vysokou mírou realističnosti. Práce rozebírá problematiku a vysvětluje postupy řešení s touto technikou spojené. Součástí je i popis metody jednoduchého sledování paprsku, protože je základem distribuovaného sledování paprsku. Část práce se věnuje optimalizaci distribuovaného sledovaní paprsku.
This thesis is concerned in the method of realistic rendering using a distributed raytracing. This method simulates various visual effects and generates high realistic 2D images. The work analyses the problem and explains principles of solution related to this technique. There is also descriprion of the method of simple reytracing which provides a basis for the distributed raytracing. A part of work is specialized for optimalization of distributed raytracing.
Keywords:
depth of field; distributed raytraing; mirror reflection; motion blur; raytracing; refraction; soft shadows; stochastic raytracing; distribuovaný raytracer; hloubka ostrosti; metoda sledování paprsku; mäkké stíny; raytracing; refrakce; rozmazání pohybem; stochastický raytracer; zrcadlové odrazy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53800