Original title:
Real-time počítačová hra s prvky UI
Translated title:
A Real-Time Computer Game with AI
Authors:
Halamíček, Jan ; Zbořil, František (referee) ; Holík, Lukáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá problematikou umělé inteligence v real-time počítačových hrách. Projekt si klade za cíl vytvoření inteligentních počítačového protihráče v real-time prostředí multiagentních systémů.
This work deals with an artificial intelligence problematics in real-time computer games. Goal of this project is a creation of an intelligent computer opponent in a real-time enviroment of a multiagent systems.
Keywords:
agent; artificial intelligence; genetic algorithm; java; Multiagent systems; OpenGL; agent; genetické algoritmy; java; Multiagentní systémy; OpenGL; umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53798