Original title:
Systém pro správu dohod o úrovni služeb podle ITIL
Translated title:
System for Service Level Agreement Management
Authors:
Drozd, Radek ; Burgetová, Ivana (referee) ; Rychlý, Marek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce řeší správu dohod o úrovni služeb podle ITIL ve formě strukturovaného dokumentu na bázi webové služby. Je zde popsán rámec ITIL obecně, následně je provedena analýza, podle rámce definována struktura SLA a na jejím základě definován konceptuální model. Dále jsou prezentovány návrh a implementace webové služby a webového klienta. Obě aplikace budou využity při výuce na naší fakultě.
This thesis explores the topic of service level agreements management according to IT Infrastructure Library as a structured document. First of all ITIL in general is briefly described, analysis and a structure of SLA is then defined. This is a base for conceptual model definition. Later design and implementation of a web service and a client web application are presented. Both applications will be used as a tool in the course being held by our faculty.
Keywords:
hibernate; IT service; ITIL; service level agreement; spring.; web information system; web service; dohoda o úrovni služeb; hibernate; IT služba; ITIL; spring.; webová služba; webový informační systém
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53354