Original title:
Automatický systém pro hraní hry Starcraft
Translated title:
Automatic System for Starcraft Game Playing
Authors:
Skácel, Dalibor ; Škoda, Petr (referee) ; Smrž, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na principy umělé inteligence použité v počítačových hrách a jejich demonstraci za pomoci implementovaného automatického systému pro hraní hry Starcraft. Tento systém využívá technik, jako jsou: rozhodovací stromy, konečné automaty a řeší rozhodování v reálném čase, ovládání množství rozdílných jednotek s různými schopnostmi a práci s nekompletní informací o nepříteli. Starcraft: Broodwar je jedna z nejznámějších her typu strategie v reálném čase (Real-time strategy game) a pro tuto práci byla vybrána kvůli své vyváženosti a dostupnému aplikačnímu rozhraní pro ovládání hry. Cílem je ukázat techniky umělé inteligence v praxi a vytvořit systém, který bude konkurenceschopný proti jiným systémům v soutěži SSCAI (Student Starcraft AI Tournament) i živým hráčům.
This thesis focuses on artificial intelligence principles used in komputer games and their demonstration by implemented automatic system for playing Starcraft. This system uses methods such as: decision trees, finite state machines and it handles decision making in real time environment, control of multiple units with different abilities and works with partial informatik about opponent. Starcraft: Broodwar is one of the most famous real time strategy games and it was chosen for this thesis for its balance and available application interface for controlling the game. The goal is to show artificial intelligence methods in praxis and to create a system which is competitive against other systems in SSCAI (Student Starcraft AI Tournament) competition and even against human players.
Keywords:
artificial intelligence; game theory; multi-agent system; Starcraft; metody hraní her; multi-agentní systém; Starcraft; umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53048