Název:
Sledování paprsku v reálném čase
Překlad názvu:
Real-Time Ray Tracing
Autoři:
Blecha, Vít ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Ve své práci se zabývám metodou zobrazování počítačové 3D grafiky, která se nazývá sledování paprsků (anglicky ray tracing). Zaměřuji se především na zkoumání možností zobrazování trojúhelníků touto metodou. Cílem práce je studium existujících algoritmů pro výpočet průsečíku trojúhelníku a paprsku, jejich vzájemné srovnání, jejich výpočetní náročnost a rychlost na různých počítačových architekturách. Tyto algoritmy také implementuji do existujícího ray traceru pracujícího v reálném čase.
My thesis deal with method of rendering computer graphics called ray tracing. I will aim on possibility of rendering triangles using this method. Goal of my work is study of existing algorithms to test ray-triangle intersection, their comparison, their computing demandingness and speed on different pc architectures. I will also implement these algorithms to existing ray tracer working in real-time.
Klíčová slova:
počítačová grafika.; Sledování paprsku; výpočet průsečíku paprsku a trojúhelníku; calculating ray-triangle intersection; computer graphics.; Ray tracing
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53024