Original title:
Síťová hra: Hon na ponorku
Translated title:
Network Game: Destroy the Submarine
Authors:
Kovačič, Dušan ; Herout, Adam (referee) ; Szőke, Igor (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem bakalářské práce s názvem Síťová hra: Hon na ponorku bylo navrhnout a implementovat síťovou architekturu a vyřešit problémy s tím spojeny. Práce analyzuje rozdíly v použití síťových technologii a přístupu. Ve finální verzi je vytvořené dílo využívající klient-server architekturu s komplexním síťovým protokolem. Pro komunikaci mezi subjekty je ustanoveno virtuální spojení nad protokolem UDP. Minoritní část práce řeší problémy tykající se grafické podoby aplikace a následné problémy se zobrazováním přijatých dat. Využity jsou různé frekvence zpracování a techniky umožňující kvalitnější herní zážitek.
The goal of this bachelor's thesis Network game: Destroy the submarine is to analyze and implement network architecture and solve all the problems connected with it. In final version, the created program uses client-server network architecture. Both subjects are communicating with complex network protocol. For effective data the virtual connection over UDP protocol is established. Minor part of this study solves graphical problems and received data displaying. For this purpose, there are different frequenc ies used for data handlings and techniques that provide better game experience.
Keywords:
2D graphics; client; input prediction; Network; network communication; network game; network protocol; server; TCP; UDP; 2D grafika; klient; predikce vstupu; server; Síť; síťová hra; síťová komunikace; síťový protokol; TCP; UDP
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52965