Original title:
Částicové systémy
Translated title:
Particle Systems
Authors:
Synáček, Jan ; Španěl, Michal (referee) ; Juránek, Roman (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Obsahem této práce je návrh a implementace rozšíření částicového systému article SystemsAPI. Rozšíření poskytuje prostředek, kterým lze rozdělit 3D model definovanýpomocí okrajové reprezentace na části pomocí rovin a prostřednictvím částicového systému je vykreslit. Protože jsou částice reprezentovány jako hmotné body, existující systém je rozšířen také o možnost jejich objemové reprezentace. Dále je vytvořena jednoduchá hra demonstrující toto rozšíření.
The subject matter of this work is a concept and implementation of an extension of Particle Systems API. The extension provides a means by which it is possible to split a 3D model defined by its boundary representation into pieces with a geometric plane and render them using the particle system being extended. Because all particles are represented as point mass, the existing particle system is also extended to provide a way of representing its particles by their volume. Furthermore, a simple game is created to demonstrate the extension.
Keywords:
Computer Games; Computer Graphics; Particle Systems; Particles; Simulation of Physics; Visualization; fyzikální simulace; počítačová grafika; počítačové hry; vizualizace; Částice; částicové systémy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52824