Original title:
Realistické zobrazení krajiny v počítačových hrách
Translated title:
Realistic Visualization of Environment in Computer Games
Authors:
Jozefov, David ; Bartoň, Radek (referee) ; Mikolov, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá základy vykreslování krajiny v počítačových hrách. Vysvětluje základní principy tvorby počítačové grafiky a jednotlivě implementaci tří částí krajiny - terénu, vodní hladiny a oblohy. Detailněji popisuje algoritmy Brute force a ROAM pro vykreslování terénu a srovnává dosažené výsledky obou metod.
This bachelor thesis shows the basics of landscape rendering in computer games. It explains fundamental principles of computer graphics creation and implementation of the three parts of the landscape - terrain, water surface and the sky. In more detail it describes Brute force and ROAM algorithms for terrain rendering and compares the achieved results of the both of them.
Keywords:
3D computer graphics; brute force; height map; landscape; LOD; Perlin noise.; ROAM; sky; terrain; water; 3D počítačová grafika; brute force; krajina; LOD; obloha; Perlinův šum.; ROAM; terén; voda; výšková mapa
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52804