Original title:
Optimalizované sledování paprsku
Translated title:
Optimized Ray Tracing
Authors:
Brich, Radek ; Herout, Adam (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je vytvořit optimalizovaný program pro zobrazování 3D scény metodou sledování paprsku. Nejprve je stručně vysvětlena teorie a jednotlivé techniky. Další část práce se věnuje možnostem urychlení algoritmu. Jsou to zejména techniky dělení prostoru, algoritmus pro rychlé nalezení průsečíku paprsku s trojúhelníkem a různé možnosti paralelizace celého zobrazovacího algoritmu. Samostatná kapitola je věnována návrhu a realizaci programu.
Goal of this work is to write an optimized program for visualization of 3D scenes using ray tracing method. First, the theory of ray tracing together with particular techniques are presented. Next part focuses on different approaches to accelerate the algorithm. These are space partitioning structures, fast ray-triangle intersection technique and possibilities to parallelize the whole ray tracing method. A standalone chapter addresses the design and implementation of the ray tracing program.
Keywords:
3D scene; barycentric coordinates.; kd-tree; octree; optimization; parallelization; ray bundles; ray packets; Ray tracing; SIMD; space partitioning; SSE; 3D scéna; barycentrické souřadnice.; dělení prostoru; kd-strom; oktalový strom; optimalizace; paralelizace; SIMD; Sledování paprsku; SSE; svazky paprsků
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52757