Original title:
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Translated title:
Projected User Interface - Board Game
Authors:
Vizina, Petr ; Najman, Pavel (referee) ; Zahrádka, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá studií možností a použití promítaných uživatelských rozhraní, jež jsou založeny na systému kamera-projektor. Cílem je vytvoření funkční aplikace, využívající pro zobrazení uživatelského rozhraní projektor a interakce s uživatelem je zaznamenána na základě obrazu z kamery. Vytvořená aplikace má být simulací deskové hry "Mlýn". Výsledkem je fungující aplikace deskové hry, která využívá vytvořené nástroje pro kalibraci systému kamera-projektor s využitím fyzického kalibračního vzoru a detekci rukou v obraze.
This paper deals with study of possibilities and use of projected user interfaces, which are based on a camera-projector system. The purpose is to create functional application, that using projector to display user interface of application and camera for capturing user interaction with the projected interface. Created application is supposed to be a simulation of board game called "Mill". The result is a functional application of board game, that utilizes tools for calibration of the camera-projector system with physical calibration pattern and hand detection in captured scene.
Keywords:
board game; calibration; camera; hand detection; homography; java; opencv; projector; three men's morris; desková hra; detekce rukou; homografie; java; kalibrace; kamera; mlýn; opencv; projektor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52537