Original title:
Rozhraní pro tvorbu herních agentů v prostředí Jason
Translated title:
Interface for Creation of Game Agents in Jason
Authors:
Rusnák, Jakub ; Samek, Jan (referee) ; Král, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá tvorbou rozhraní pro vytváření agentů v jazyce Jason pro hru Unreal Tournament 2004. Čtenář se seznámí s teorií agentních systémů, s hrou Unreal Tournament a prostředím GameBots. V práci je popsán návrh tohoto rozhraní a jeho implementace. Řeší také problém hledání cesty na mapě. Popisuje vytvoření vlastního bota pro hraní deathmatch módu. Na závěr je vyhodnocena efektivita implementovaného řešení.
Thesis deals with creation of interface for creating agents in Jason programming language for Unreal Tournament 2004. Reader is introduced to theory of agent systems, UnrealTournament game and GameBots environment. The paper describes design of this interface and it's implementation. It also deals with the problem of finding path for bots in game. It desribes creation of your own bot using this interface. Finally, efficiency of solution is evaluated.
Keywords:
AgentSpeak; artificial intelligence; BDI agent; GameBots; Jason; multi-agent system; pathfinding; Unreal Tournament; AgentSpeak; BDI agent; GameBots; hledání cesty; Jason; multiagentní systém; umělá inteligence; Unreal Tournament
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52421