Název:
Optimization of Aircraft Tracker Parameters
Překlad názvu:
Optimization of Aircraft Tracker Parameters
Autoři:
Samek, Michal ; Vlk, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Diplomová práce se zabývá optimalizací systému pro sledování letadel, využívaného pro řízení letového provozu. Je popsána metodika vyhodnocování přesnosti sledovacího systému a přehled relevantních algoritmů pro sledování objektů. Dále jsou navrženy tři přístupy k řešení problému. První se pokouší identifikovat parametry filtrovacích algoritmů pomocí algoritmu Expectation-Maximisation, implementací metody maximální věrohodnosti. Druhý přístup je založen na prostých odhadech parametrů normálního rozložení z naměřených a referenčních dat. Nakonec je zkoumána možnost řešení pomocí optimalizačního algoritmu Evoluční strategie. Závěrečné vyhodnocení ukazuje, že třetí přístup je pro daný problém nejvhodnější.
This Master's thesis deals with a configuration optimization of an aircraft surveillance system, which is being used in the air traffic control. We survey commonly used methodology for a performance evaluation of such surveillance systems and review relevant algorithms for target tracking. Three optimization approaches are explored. The first solution attempts to identify parameters of employed filtering algorithms by using the Expectation-Maximisation algorithm to find corresponding maximum likelihood estimates. The second approach employs a simple distribution fitting to the available measured and reference data. Evolution strategies are examined as the third option. Experimental evaluation shows that the third approach is the most suitable for the problem in hand.
Klíčová slova:
Aircraft tracker; CMA-ES; Evolution strategy; Evolutionary algorithms; IMM algorithm; Kalman filter; Optimization; CMA-ES; Evoluční algoritmy; Evoluční strategie; IMM algoritmus; Kalmanův filtr; Letecký tracker; Optimalizace
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/52261