Original title:
Fotorealistické zobrazování metodou "Photon Mapping"
Translated title:
Photorealistic Rendering Using "Photon Mapping" Method
Authors:
Lysek, Tomáš ; Herout, Adam (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabýva metodou photon mappingu. Nejprve byla naimplementována jednoduchá metoda photon mappingu a poté jeji progresivní varianta byla naimplementována na procesoru a grafické kartě. Po implementaci progressivní varianty photon mappingu na GPU, několik akceleračních technik bylo navrženo. Na konci této práce byl představený genetický klustrovací algoritmus, který se snaží pomocí vhodnějších clusterů urychlit čas výpočtu photon mappingu na gpu.
This master thesis focuses on photon mapping rendering technique. A simple photon mapping was implemented as a baseline and then progressive photon mapping was prepared for CPU and GPU. After implementing progressive photon mapping on GPU, further acceleration techniques were proposed. Finally, in the thesis, genetic clustering algorithm for suitable clusters on GPU was proposed.
Keywords:
global illumination; Photon mapping; raytracing; rendering; globální osvětlení; Photon mapping; raytracing; rendering
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52239