Original title:
Light Propagation Volumes
Translated title:
Light Propagation Volumes
Authors:
Mikulica, Tomáš ; Polok, Lukáš (referee) ; Kobrtek, Jozef (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá problémem výpočtu globálního osvětlení v reálném čase a jsou v ní popsány dvě metody. Reflective Shadow Maps a Light Propagation Volumes. První z nich řeší daný problém rozšířením Shadow mapping algoritmu. Zatímco druhá pokryje scénu 3D mřížkou a za použití sférických harmonických funkcí spočítá šíření světla ve scéně. Dále tato práce obsahuje výsledky měření rychlosti vykreslení algoritmu Light Propagation Volumes stejně jako vyhodnocení vizuální kvality výstupu.
This thesis deals with problem of computation of global illumination in real-time. Two methods are described. Namely Reflective Shadow Maps and Light Propagation Volumes. The first of them deals with the problem by using extended Shadow Mapping algorithm. The second one uses scene embedded into a 3D grid together with Spherical harmonics to compute light propagation in the scene. Furthermore this thesis contains results of measurement of the rendering speed of the Light Propagation Volumes algorithm with various settings on several machines. Quality of the resulting output of the algorithm is also evaluated.
Keywords:
Global Illumination; Light Propagation Volumes; OpenGL; Reflective Shadow Maps; Spherical harmonics; Globální osvětlení; Light Propagation Volumes; OpenGL; Reflective Shadow Maps; Sférické harmonické funkce
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52226