Original title:
Dopady hodnocení spokojenosti zákazníků na marketingový mix
Translated title:
Impacts of Customer Satisfaction Assessments on the Marketing Mix
Authors:
Haasová, Veronika ; Dufek,, Ondřej (referee) ; Novák, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce „Dopady hodnocení spokojenosti zákazníků na marketingový mix“ se zabývá analýzou marketingového mixu a zákaznické spokojenosti poskytovatele dlouhodobých ubytovacích služeb Chillhills Apartments. V první kapitole práce jsou shrnuty základní pojmy z oblasti marketingu a hodnocení spokojenosti zákazníků pomocí Evropského indexu spokojenosti zákazníka ECSI. Hlavním cílem druhé kapitoly je analýza současného marketingového mixu a kvantifikace spokojenosti zákazníků pomocí provedeného marketingového průzkumu a výpočtu ECSI. Ve třetí kapitole práce jsou navrženy a doporučeny konkrétní změny marketingového mixu, které by vedly zvýšení klientské spokojenosti. Poslední kapitola je věnována ekonomickému zhodnocení navrhovaných změn a jejich přínosům pro podnikatelský subjekt.
The diploma thesis „Impacts of Customer Satisfaction Assessments on the Marketing Mix“ analyzes the marketing mix and customer satisfaction provider of long-term accommodation Chillhills Apartments. First chapter summarizes the basic concepts of marketing and customer satisfaction through the European Customer Satisfaction Index ECSI. The main aim of the second chapter is analysis of current marketing mix and quantified client satisfaction conducted marketing research and calculation of ECSI. In the last chapter are recommended specific changes in the marketing mix which would lead to an increase of client satisfaction. The last chapter is about the economic evaluation of the proposed changes and their benefits for a business entity.
Keywords:
European Index of Customer Satisfaction; Marketing; marketing mix; Porter’s competitive force model; SLEPT analysis; SWOT analysis; Evropský index spokojenosti zákazníka; Marketing; marketingový mix; Porterův model konkurenčních sil; SLEPT analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52097