Název: Luminance ratio at the visual tasks in classroom
Překlad názvu: Jasové poměry v místech zrakových úkolů v učebnách
Autoři: Helštýnová, Barbara ; Novák, Tomáš ; Sokanský, Karel ; Bos, Petr
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Jazyk: eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: Possibilities of action learning methods such as interactive whiteboards, blackboards and whiteboards along with copying to a workbook depends not only on visual comfort, but also on the subjective feeling of the observer. This measurement could be performed objective was chosen as the place of visual task workbook, as the surrounding visual task desk (table) and a background visual task was elected boards according to the type of measurement rooms. Measurements was done by luxmeter and luminance analyzer. Because the evaluating the overall illuminance of the room, so the task area. Further analysis was performed luminance from which it was calculated contrast to which the eye responds and transmits the visual perception.
Klíčová slova: illuminance; luminance analysis; luminance ratio; ČSN EN 12464-1
Zdrojový dokument: Proceedings of the 21st International Conference LIGHT SVĚTLO 2015, ISBN 978-80-214-5244-2

Instituce: Vysoké učení technické v Brně (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/51647

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-234481


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoké učení technické v Brně
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2016-06-03, naposledy upraven 2021-08-22.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet