Original title:
Kritická analýza vstupu společnosti na německý trh a porovnání s analýzou expanze společnosti na polský trh
Translated title:
Critical Analysis of the Entry Strategy to the German Market Comparing to the Entry Strategy Applied During Expansion Into the Polish Market
Authors:
Novák, Roman ; Kadlec, Tomáš (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Tato diplomová práce se věnuje kritické analýze vstupu společnosti Student Agency na německý trh a srovnání s analýzou vstupu téže společnosti na trh polský. V první části se práce zabývá teoretickými poznatky k jednotlivým metodám analýzy provedeným v praktické části této práce. Další část se poté zabývá samotnou společností Student Agency jako takovou, jejím vývojem a všemi službami, které poskytuje konečným zákazníkům. Praktická část poté analyzuje společnost pomocí několika různých marketingových metod, mezi které patří například Porterův model pěti sil nebo SWOT analýza. V závěru práce shrnuje autor analýzu vstupu na německý trh a zároveň je zde poskytnuto srovnání s analýzou vstupu společnosti na polský trh.
The diploma thesis is focused on the critical analysis of the strategy of the company Student Agency to enter German market and comparison with the formerly created critical analysis of the strategy to enter Polish market. In the first part, the diploma thesis focuses on theoretical foundations of the analyses, which are conducted in the practical part of this paper. Next part focuses on the company itself, its history and on all the services, which are provided by Student Agency to the customers. The practical part analyses the company through the different analytical frameworks, for example Porter’s five forces model or SWOT analysis. The concluding part of the paper is focused on the final summary of the analyses conducted in the paper, and the comparison with the analyses of the Polish market.
Keywords:
Marketingový mix; Německo; PESTL analýza; Polsko; Porterův model pěti sil; Student Agency; SWOT analýza; Germany; Marketing mix; PESTL analysis; Poland; Porter’s five forces model; Student Agency; SWOT analysis
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/43166