Název:
Směrovací protokol pro sítě MANET zohledňující požadavky na kvalitu služeb
Překlad názvu:
MANET Routing Protocol with Quality of Service Support
Autoři:
Vajsar, Pavel ; Medvecký, Martin (oponent) ; Bečvář, Zdeněk (oponent) ; Koton, Jaroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
V poslední době dochází k rapidnímu nárůstu mobilního provozu díky novým mobilním zařízením (chytré telefony, tablety, modemy). To má za následek, že dostupná kapacita poskytovatelů mobilních slůžeb přestává být dostačující. Pro poskytovatele to znamená nemalé investice do sítě, které by zvýšily její kapacitu. V kontrastu s tím na jedné straně souvisí ziskovost těchto investic pro poskytovatele a na druhé straně je spokojenost uži- vatelů, kteří využívají placenou službu. Cílem je tedy nalézt vyváženost mezi investicemi a spokojeností zákazníků při využívání širokopásmového připojení k síti Internet skrze poskytovatele mobilních slůžeb. Tato práce poskytuje studii, která se zabývá subjek- tivním vnímáním a spokojeností uživatelů s daným typem služby. Práce je zaměřena na hodnocení využívání webových slůžeb v různých podmínkách a s různým obsahem na koncových zařízeních. Získané výsledky poskytují detailní informace pro subjektivní vnímání kvality ze strany uživatele a určují prahy kvality a saturace pro dosažení spoko- jenosti koncových uživatelů. Získaná data dále poskytují základ pro návrh tří predikčních modelů pro predikci hodnoty MOS (pro notebook a pro mobilní zařízení) a pro predikci akceptability.
The web and mobile web traffic is growing rapidly due to service accessibility in densely populated areas and massive usage of smart hand held devices (smartphones, pads and Internet dongles). This is a challenge for mobile operators and service providers, because it forces systematically increasing network throughput capacity and in parallel to keep this investment on profitable basis. On the other side, the user satisfaction with mobile broadband service should be considered as well, in order to balance the user expectations and mobile operator investments. Our work provides extensive QoE study for different conditions in sense of mobile web service, web content, network conditions and end user device. Finally, the obtained results create basis for more dimensional overview of mobile web QoE and allow to recognize quality and saturation thresholds based on network parameters. Further, obtained data provide base for design three prediction models for prediction of MOS (one for notebook, one for mobile device) and acceptability.
Klíčová slova:
hodnocení; klíčové indikátory; mobilní síť; model; predikce; Subjektivní vnímání; webové služby; assess- ment; key performance indicator; mobile network; model; prediction; Quality of Experience; web services
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/35831