Název:
Vyprošťování osob z havarovaných vozidel s ohledem na jejich konstrukci
Překlad názvu:
Extrication of Persons Trapped in Crashed Vehicles with Respect to their Construction
Autoři:
Pirner, Adam ; Kupka, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá tématem vyprošťování osob z havarovaných vozidel s ohledem na jejich konstrukci. Část zdrojů, ze kterých jsem vycházel při jejím zpracování, pochází z literární rešerše zhotovené za pomoci Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové podle zadaného tématu a klíčových slov. První část práce se věnuje vybraným částem konstrukcí automobilů. Na to navazuje tématika dopravních nehod, jejich druhů a možnosti následných deformací vozidel. Dále práce pojednává o samotném vyprošťování osob z havarovaných vozidel jednotkami požární ochrany, vhodné taktice, jednotlivých typech zásahů a v neposlední řadě o použitých technických prostředcích. Další část přináší návrhy opatření pro zachování stop a důkazů během záchranných prací u dopravní nehody. Závěr práce je věnován celkové analýze dané problematiky na základě vlastních zkušeností, návrhům, nedostatkům současného stavu a odlišnostem nácviku a modelových situací od reálné skutečnosti na místě nehody.
This thesis deals with the topic of extrication of people trapped incrashed vehicles regarding the construction of the vehicle. Part of the resources needed for this theses was taken from a literary survey drawn up with the help of the Research and scientific library in Hradec Králové according to the given topic and key phrases. The first part of the thesis deals with specific parts of the constructions of cars. This part is followed by description of road accidents, various kinds of accidents and possible deformations of cars after accidents. The thesis deals with extrication itself made by fire brigades, suitable procedures, kinds of interventions and means of used technical equipment. Another part suggests ways of saving trails and evidence during road accident interventions. Final part of the thesis is focused on overall analysis of the given problem based on personal experience, suggestions, negative aspects of the current situation and differences in training of possible situations with reality at the site of the accident.
Klíčová slova:
bezpečnostní prvky; deformace vozidla; Dopravní nehoda; důkazní prostředky.; karoserie; technické prostředky; vyprošťování; zraněná osoba; car body; car deformation; evidences.; extrication; injured person; Road accident; security features; technical means
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/8939