Original title:
Analýza ztráty zisku dopravní organizace v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti
Translated title:
Analysis of Profit Loss for a Transport Organization as a Result of Repair Work After an Accident Involving Vehicles with a Total Weight of over 12 t
Authors:
Svozil, Milan ; Krýsová, Jana (referee) ; Libertín, Josef (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce je dílčí součástí celkového projektu na stanovení všeobecné metodiky výpočtu ušlého zisku. Zabývá se technickými a ekonomickými daty nákladních vozidel, analýzou nákladů a vyčíslení ztráty zisku v důsledku opravy po nehodě u vozidel nad 12 t celkové hmotnosti.Tato práce je přínosem pro znalce a odborníky ze soudního inženýrství, kteří na základě podkladů mohou snadněji stanovit metodiku pro výpočet ušlého zisku. Velmi se poté zrychlí a zjednoduší likvidace pojistných událostí a vyplacení ušlého zisku poškozeným.
This thesis, as a part of the overall project to determine general methodology for calculating lost profits, deals with technical and economic data of trucks, cost analysis and quantification of lost profits after an accident and subsequent mending. It focuses on vehicles with a total weight of over 12 tons. The thesis and its results are beneficial for the experts and forensic engineering experts who, based on documents can more easily determine a methodology for calculating lost profits. It simplifies and accelerates the settlement of claims for loss of profits and payments.
Keywords:
Cost; loss of profit; Profit; Revenue; service operations; the operating performance of vehicles; transport organization.; trucks; dopravní organizace.; nákladní vozidla; Náklady; přepravní výkony vozidel; servisní úkony; Tržby; Ušlý zisk; Zisk
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/8891