Název:
Změna konstrukce profilu dveřního křídla pro kolejové vozidlo
Překlad názvu:
Modifying profile design of the door leaf for rail vehicle
Autoři:
Lysák, Jan ; Hruzíková, Miroslava (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zaobírá vytvořením výpočtového modelu specifického dveřního křídla kolejového vozidla, který vyvinula a vyrábí společnost IFE-CR, a.s. Výpočet metodou konečných prvků je proveden s ohledem na normované zátěžné stavy, které mohou za provozu nastat. Získaná deformačně napěťová odezva, by měla být hlavním faktorem pro porovnání výsledků s experimentem na reálných dveřích. Na základě znalostí získaných z původního modelu, je posouzena věrohodnost mechanického chování i nově navrženého modelu dveřního křídla se sníženou výškou profilu z původních 42 mm na 25,4 mm. Z výsledků MKP analýzy je posouzeno, zda je takto upravený profil možné aplikovat do reálného provozu. Na závěr je vyčíslena úspora materiálu, a tedy i finančních nákladů, dosažená snížením výšky profilu.
This master thesis deals with creation computional model of specific door leaf which was researched and now is provided by company named IFE-CR, a.s. Finite element method analysis is performed within the standards for load conditions during the operation. Stress-strain response should be the main factor to comparing results with experiment on real door. Based on acquired knowledge from the original model we can evaluate credibility of mechanical behavior of newly designed model which has lower profil tapered from the original 42 mm to 25,4 mm. From the results of FEM analysis of the modified profile is evaluated applicability to the real operational state. At the end is quantified material and financial savings achieved by reducing the height of profile.
Klíčová slova:
deformačně napěťová analýza; dveřní křídlo; kolejové vozidlo; MKP; změna konstrukce; design change; door leaf; FEM; rail vehicle; stress - strain analysis
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/39829