Original title:
Návrh řadicího mechanismu bezprodlevové převodovky
Translated title:
Zeroshifting Transmission Mechanism Design
Authors:
Mičola, Ivo ; Prokop, Aleš (referee) ; Svída, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezprodlevového řazení u převodovek. První část je věnována teoretickému úvodu. Následuje komplexní postup od dynamiky vozidla, volby převodových poměrů, přes využití reverzního inženýrství pro modelování vnitřního prostoru skříně převodovky, až po samotný konstrukční návrh vnitřních součástí a jejich pevnostní analýzu. Navíc by touto prací měla být alespoň částečně vyplněna mezera v dostupné literatuře, ke které má přístup široká veřejnost.
This thesis deals with no delay gear shifting. The first part is devoted to theoretical introduction. The next part describes comprehensive approach to vehicle dynamics, the choice of gear ratios, the use of reverse engineering to model the interior of the gear housing and the actual structural design of the internal components and strength analysis. Moreover, this work should fill the gap in the available literature which is publicly accessible.
Keywords:
3D scanner; ANSYS WORKBENCH.; Creo; Gearbox; LSA method; modal analysis; optimization; progression; rolling resistance; shift point chart; ZEROSHIFT; 3D skener; ANSYS WORKBENCH; Creo; jízdní odpory; metoda LSA; modální analýza; optimalizace; pilový diagram; Převodovka; vývoj; ZEROSHIFT
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/33115