Název:
Hnací ústrojí čtyřválcového vidlicového motoru
Překlad názvu:
Powertrain of a V-four engine
Autoři:
Pecka, Luboš ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na návrh uspořádání hnacího ústrojí vidlicového čtyřválcového záže-hového motoru. Porovnává varianty uspořádání ojničních čepů, pořadí zapalování a úhlu ro-zevření válců z hlediska namáhání klikového hřídele a torzního kmitání. Součástí návrhu je i návrh vyvážení klikového hřídele.
This thesis is focused to design of powertrain V-four gasoline engine. It compares crank-pins configuration, firing sequence and bank angle with a view of crankshaft stress and torsional vibration. The thesis also includes crankshaft balancing design.
Klíčová slova:
klikový hřídel; pořadí zapalování; torzní kmitání; vidlicový motor; vyvažování; úhel rozevření válců; balancing; bank angle; crankshaft; firing sequence; torsion vibration; V-engine
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/11615