Název:
Plnící turbodmychadlo
Překlad názvu:
Turbocharger
Autoři:
Růsek, Lukáš ; Novotný, Zdeněk (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá problematikou přeplňování spalovacích motorů plnícími turbodmychadly. Cílem diplomové práce je návrh turbodmychadla pro naftový přeplňovaný spalovací motor o výkonu 430 [kW]. Ve výpočtech bude uvažována regulace plnícího tlaku odpouštěním výfukových plynů před turbínou (WG) a různé režimy recirkulace výfukových spalin (EGR). Výsledkem bude návrh turbodmychadla splňující dané požadavky. V závěru práce jsou krátce shrnuty další technické doporučení pro následující aplikace plnících turbodmychadel
A masters thesis deals with the question of deisel engine boosting by rotary turbochargers. The objective of the thesis is to propose suitable turbocharger´s concept for defined diesel combustion engine with power of 430 [kW]. The air boosting pressure is controlled by exhaust gas flow through the turbine and different EGR regimes, which are considered in the basic and corrected calculations. The final turbocharger´s concept is proposed to satisfy the defined technical requirements. Next technical recommendations are briefly summarized in the thesis conclusion for following turbocharger´s concept application.
Klíčová slova:
CAC; EGR; mezichladič stlačeného vzduchu; naftový přeplňovaný motor; obtokový ventil; Plnící turbodmychadlo; porovnávání turbodmychadel; přeplňovaný spalovací motor; recirkulace výfukových plynů; regulace plnícího vzduchu; WG; Boost Pressure Control; CAC; Charge Air Cooler; EGR; Exhaust Gas Recirculation; Turbocharged Combustion Engine; Turbocharged Diesel Engine; Turbocharger; Turbocharger Matching; Waste Gate; WG
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/7846