Název:
Návrh techologie výroby plechového dílce karoserie automobilu
Překlad názvu:
Proposal technology of production scheet-metal part of car body
Autoři:
Sviták, Martin ; Špaček, Jindřich (oponent) ; Žák, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na problematiku tažení nerotačních součástí z plechu.. Zadaný dílec z materiálu DC04 (dle ČSN 11 305) tvoří konstrukční prvek karoserie automobilu. Je vyráběn v roční produkci 10 tis. kusů. Poznatky uváděné v literární studii jsou následně využity při konstrukci nástrojů, které by měly zajistit zhotovení výlisku v požadované kvalitě. Pro výrobu součásti jsou navrženy tři technologické postupy. Technicko-ekonomický rozbor identifikuje optimální variantu pro zajištění dané roční produkce. Diplomová práce taktéž obsahuje komplexní posudek zpracovávaného materiálu z hlediska tvařitelnosti. Souhrnný vliv konstrukčních, materiálových a technologických parametrů tvářecího procesu je ověřen počítačovou simulací.
The Master’s Thesis is focused on stamping of sheet metal parts. The analyzed part is a structural part of an automobile body. The part is made of DC04 (cold rolled mild steel) material. The annual pruduction volume is 10.000 pieces. Theoretical background research is a knowledge base for design of tooling that can produce parts which meet quality requirements. There are three technological processes proposed in the Thesis. An economic analysis identifies the optimal technological process for the production volume. The thesis contains a complex analysis that confirmes material formability. Computer simulation verifies the part design, material and technological parameters of the forming process.
Klíčová slova:
karoserie automobilu; simulace tvářecího procesu; tažení; výlisek; Car body (Body-in-white); Forming process simulation; Stamping
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/13688