Original title:
Optimalizace provozních režimů zážehového motoru
Translated title:
SI Engine Performance Tuning
Authors:
Beran, Martin ; Ramík, Pavel (referee) ; Svída, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci provozních režimů zážehového motoru pomocí elektronické řídící jednotky. Zabývá se procesy probíhajícími při řízení motoru, popisem a vysvětlením jednotlivých signálů zpracovávaných a generovaných řídící jednotkou. Návrhem měřícího řetězce a nejvhodnějších postupů pro měření, na jejichž základě byla sestavena nejvhodnější metodika vedoucí k následné optimalizaci jednotlivých provozních režimů motoru.
The main scope of this thesis is the four stoke petrol engine performance tuning by ECU. The thesis analyses processes during engine management, describes and explains singular signals processed and generated by ECU. Designs measuring strings and optimal procedures for measuring on whose basis has been assembled optimal methodology leading to the optimalization of single operating mode of engine.
Keywords:
Engine Performance Tuning; Optimalizace provozních režimů zážehového motoru
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6895