Original title:
Lávka pro pěší podporovaná kabely
Translated title:
Cable-supported pedestrian bridge
Authors:
Hlava, Martin ; Juchelková,, Pavlína (referee) ; Nečas, Radim (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší podporované kabely nad rychlostní komunikací R35. Práce obsahuje statický výpočet konstrukce zavěšené lávky o šesti polích, který byl vybrán ze tří variant. Vybraná varianta je tvořena monolitickou, předpjatou betonovou deskou podporovanou závěsy, která je nad rychlostní komunikací tvořena segmentovými prvky. Výpočet podélného směru byl proveden v programu ANSYS. Montážní stav a příčný směr konstrukce byl modelován v programu SCIA Engineer. Posouzení konstrukce je provedeno ručně s výjimkou několika průřezů pylonu, kde byl posudek proveden programem IDEA StatiCa.
The purpose of the master’s thesis is about a concept of a pedestrian bridge´s bearing construction for pedestrian endorsed wires above a highway R35. The work includes a statical construction calculation of the suspended foot bridge of six spans, which has been chosen from three options. The chosen option is built of a monolithic, pre-stressed concrete board supported by suspenders, which is made by segmental elements above the fast highway. Calculation of a longitudinal direction has been made in an ANSYS application. Assembling status and cross direction of the construction has been modelled at SCIA Engineer. The construction´s recognition has been made manually expect of several towers cross-section, where the judgement has been made at IDEA StatiCa.
Keywords:
cable stayed structures; Pedestrian bridge; prestressed concrete; serviceability limit state; ultimate limit state.; Lávka; mezní stavy použitelnosti.; mezní stavy únosnosti; předpjatý beton; zavěšená konstrukce
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/37950