Original title:
Obloukový most přes rychlostní komunikaci
Translated title:
Arch bridge across the expressway
Authors:
Vaněk, Štěpán ; Štefan, Petr (referee) ; Nečas, Radim (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem této diplomové práce je návrh obloukového mostu přes rychlostní komunikaci. Most tvoří trámová konstrukce mostovky o třech polích a ocelobetonový oblouk. Mostovka je na okrajích vetknutá do základů a uprostřed zachycena na visutých kabelech. Most je nesen kombinací předpínacích lan a visutých kabelů uchycených na ocelobetonovém oblouku. Visuté kabely jsou zešikmeny vzhledem k příčnému směru mostu a v podélném směru jsou ve směru oblouku. Model celé konstrukce byl zhotoven ve výpočtovém programu SCIA ENGINEER 2011. Návrh je dle příslušných platných norem.
The objective of this theses is arch bridge design over the expressway. Bridge is consist of bridge deck, which has three pillars and composite arc. The Bridge deck is on the edges fixed into the foundations and in the middle adherent on overhead cables. The bridge is carried by combination of strands and aerial cables mounted on reinforced concrete arch. Overhead cables are slant due to the transverse direction of the bridge in the longitudinal direction is in the direction of the arc. Model of the construction was made in a calculated program SCIA ENGINEER 2011. The designe is in accordance with applicable standards.
Keywords:
arch; arch bridge; calculation model; composite arc; concrete; concrete reinforcement; deck; expressway; load; prestressed construction; prestressing reinforcement; process of construction; suspended cables; beton; betonářská výztuž; mostovka; oblouk; obloukový most; ocelobetonový oblouk; postup výstavby; předepnutá konstrukce; předpínací výztuž; rychlostní silnice; výpočtový model; zatížení; zavěšená lana
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/29547