Original title:
Most přes železniční trať
Translated title:
Bridge over railway line
Authors:
Drašková, Tereza ; Pachl, Radek (referee) ; Panáček, Josef (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce je návrh kolmého přemostění železniční tratě ČD Břeclav – Přerov v km 180,287 033.Obsahem práce je návrh konstrukce více pólového dvoukomorového betonového mostu. Zvolená varianta je tvořena dvěma dodatečně předpjatými komorami spojenými deskou. Celková délka 10 pólového mostu je 307,20 m. Výpočet účinků zatížení je proveden pomocí softwaru NEXIS. Posouzení konstrukce je provedeno ručně dle ČSN-EN 1992-1-1. Výpočet je proveden včetně časové analýzy.
Subject of this master-thesis is perpendicular bridging over „railway “ČD Břeclav – Přerov v km 180,287 033.Its content is the design of the construction of the bicameral multipole concrete bridge. The chosen option is formed by two additionally prestressed chambers connected by slab. The total length of 10-pin bridge is 307,20 metres. The calculation of effects of the load is done by software NEXIS. The assessment of construction is done manually according to standard ČSN-EN 1992-1-1. The calculation is done including time analysis.
Keywords:
10-pin bridge; chambers connected by slab; perpendicular bridging; time analysis; 10 pólový most; Kolmé přemostění; komory spojené deskou; časová analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/29542