Original title:
Kreativita, inovace a organizační kultura
Translated title:
Creativity, Innovation and Organizational Culture
Authors:
Stará, Jana ; Štofilová,, Jana (referee) ; Franková, Emilie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na vymezení pojmů kreativita a inovace v podnikání. Zabývá se metodami, které mohou vést k rozvoji tvořivosti tak, aby návrhy a inovační nápady vedly ke zvyšování hodnoty pro zákazníka a rozvoji podnikatelské jednotky. Obsahuje praktickou aplikaci vybraných metod na příkladu provozu kavárny Dobrá zastávka v Brně.
This thesis focuses on defining concepts of creativity and innovation in business context. It analyzes methods which may lead to enhancement of creativity in order to increase value of business for customer as well as to develop the business itself. This work also includes real application of selected methods on management of cafe Dobra zastavka in Brno, Czech Republic.
Keywords:
creative personality; creative techniques; creativity; innovation; innovative organization; obstructions of creativity; pro-innovative organizational culture; value for customer; hodnota pro zákazníka; inovace; inovativní organizace; kreativita; kreativní osobnost; kreativní techniky; proinovační firemní kultura; překážky tvořivosti
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39219