Original title:
Využití moderních komunikačních prostředků v cestovním ruchu
Translated title:
Utilization of Modern Communication Tools in Tourism
Authors:
Menzlová, Monika ; Šocová, Vendula (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku moderních komunikačních nástrojů v cestovním ruchu. Hlavním cílem je provést analýzu moderních komunikačních prostředků používaných cestovními kancelářemi/agenturami k oslovení svých (potenciálních) klientů a návrh marketingové komunikace pro vybranou cestovní kancelář. Výsledky práce mohou přispět k návrhům využití moderních komunikačních prostředků v praxi. Bylo využito primární dotazníkové šetření mezi příjemci služeb cestovního ruchu, které bylo následně srovnáno s výsledky cestovních kanceláří a agentur.
This master thesis deals with the use of modern communication tools in tourism. The main objective is to analyze modern communication tools used by tour operators/ travel agencies to approach the potential clients and to suggest the measures of their effective usage and a proposal of marketing communications for the chosen tour operator. The results could contribute to the proposals of the usage of modern communication tools in practice. A primary questionnaire survey among the receivers of touristic services was used for this purpose, which was compared to the results of tour operators and travel agencies.
Keywords:
marketing; Modern marketing communication; questionnaire.; tourism; cestovní ruch; dotazník.; marketing; Moderní marketingová komunikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/40557