Original title:
Komunikační mix hotelu
Translated title:
Communication Mix of the Hotel
Authors:
Řezníčková, Monika ; Kurowská, Monika (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá zlepšením komunikačního mixu konkrétního hotelu. V teoretické části je popsán marketing, analýza prostředí, marketingový mix, nástroje komunikačního mixu, marketing cestovního ruchu a riziko. V analytické části je popsána aktuální situace v konkrétním hotelu, současný komunikační a marketingový mix, dále je zde obsažena analýza oborového a obecného okolí, marketingový výzkum, SWOT analýza a analýza rizik. V poslední části se pokusím navrhnout nový komunikační mix vedoucí ke zlepšení situace v hotelu a návrhy na analýzu rizik.
Master thesis deals with improving communication mix of the hotel. Theoretical part describes marketing, environment analysis, marketing mix, communication mix, tourism marketing and risk. Analytical part describes the current situation in the hotel, current communication and marketing mix, including analysis of occupational and general environment, marketing research, SWOT analysis and risk analysis. In the last part I will try to propose a new communication mix to improve the situation in the hotel and suggestions resulting from risk analysis.
Keywords:
communication; communication mix; Marketing; price; product in tourism; promotion; risk; strategy; tourism marketing; cena; komunikace; komunikační mix; Marketing; marketing cestovního ruchu; marketingový mix; produkt v cestovním ruchu; reklama; riziko; strategie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/36828