Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně
Translated title:
Analysis of Customer Satisfaction and Suggested Measures for Its Improvement
Authors:
Zatloukalová, Veronika ; Netopil, Tomáš (referee) ; Schüller, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá analýzou spokojenosti zákazníků tenisového klubu AGROFERT Prostějov. Práce vychází z teoretických poznatků, které se týkají spokojenosti zákazníka, metod měření jeho spokojenosti a marketingového výzkumu, který je nedílnou součástí práce. V praktické části je klub nejdříve popsán a analyzován, a dále jsou v práci vyhodnoceny a zpracovány výsledky dotazníkového šetření. V závěru práce jsou sepsány výsledky a navrhnuta opatření na zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků daného klubu.
This master´s thesis deals with an analysis of customer satisfaction with AGROFERT Prostějov tennis club. The work is based on theoretical findings oriented on marketing research, customer satisfaction, methods of measuring customer satisfaction which is general. The club is described and analyzed in the practical part and then the data were obtained and then evaluated from the questionnaire. In conclusion, concrete measures are suggested for improving customer satisfaction of the club.
Keywords:
analysis of the marketing environment; customer; customer satisfaction; Marketing; marketing research; questionnaire; analýza marketingového prostředí; dotazník; Marketing; marketingový výzkum; spokojenost zákazníků; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25149