Original title:
Komunikační mix fitcentra
Translated title:
Communication Mix of Fitness Centre
Authors:
Matyášová, Lenka ; Ondrová, Zdeňka (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou problematikou v oblasti sportu, zaměřenou převážně na fitness centra. Je zde zkoumán současný komunikační mix malého fitness centra včetně jeho služeb. Po zjištění stávajícího stavu komunikačního mixu následuje návrh na jeho zlepšení, který je zaměřen zejména na oblast reklamy a podpory prodeje. Tento návrh povede k získání vyššího počtu klientů, ke zvýšení povědomí veřejnosti v daném městě i v jeho okolí, a to vše povede k větší konkurenceschopnosti.
This dissertation deals with marketing issues in sport, focused mainly on the fitness center. There are investigated the current communication mix of small fitness center including its services. After finding out the current state of the communication mix, followed by a proposal for its improvement, which is focused mainly on advertising and sales promotion. This proposal will leads to obtaining a higher number of clients, to increase public awareness in the city and its surroundings and all of this will lead to higher competitiveness.
Keywords:
fitness center; Internet; marketing; marketing communication; services; Sport; fitness centrum; internet; marketing; marketingová komunikace; služby; Sport
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/31409