Original title:
Návrh komunikační strategie pro nestátní zdravotnické zařízení optometrie
Translated title:
Communication Strategy Concept for Private Health Care Facility of Optometry
Authors:
Chovancová, Iveta ; Chovanec,, Dušan (referee) ; Konečná, Zdeňka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce je analýza obsahu stávající komunikační strategie v nestátním zdravotnickém zařízení optometrie, vyhodnocení jejího vnímání zákazníkem a návrh opatření, vedoucích k podpoře výkonnosti podniku. První část se věnuje popisu teorií, jejichž znalost je k sestavení komunikačního plánu nezbytná. Ve druhé části je proveden rozbor současné externí komunikace v konkrétní společnosti a vyhodnocení její efektivity na základě dotazníkového šetření. V závěrečné části jsou navrženy změny a vhodná komunikační opatření, která zvýší výkonnost podniku.
The subject of the thesis is an analysis of the effectiveness of marketing communication strategy in private health care facility of optometry, evaluation of customer perception and design measures to encourage business performance. The first part describes the theories, which knowledge of is necessary to build a communication plan. The second part is an analysis of the current external communication within the organization and evaluation of its effectiveness based on a questionnaire survey. The final part includes suggestions for changes and appropriate communication measures to increase business performance.
Keywords:
advertising; analysis; communication mix; Marketing communication; promotion; analýza; komunikační mix; Marketingová komunikace; propagace; reklama
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/27843