Original title:
Marketingovo-produktová strategie společnosti Mediahost na domácím trhu
Translated title:
Marketing-Product Strategy at Mediahost Company within The Home Market
Authors:
Šiška, Jakub ; Fronko, Marcel (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Tato diplomová práce navrhuje marketingovou strategii pro firmu Mediahost podnikající v oboru hostingových služeb. Strategie je zaměřená na slovenský, tedy pro společnost domácí trh. Strategie je podložená příslušnou analýzou. V tomhle případe byl použit “seven Cs” model, taktéž znám jako Compass model, a to spolu se SWOT analýzou. Strategie navrhuje komplexní marketingovou strategii odrážející současné prostředí hostingového trhu.
Diploma thesis is proposing marketing strategy for Mediahost company, which is small enterprise operating in web hosting business. Strategy is designed for Slovak market, home market of the company. Strategy is supported by appropriate analysis. In this case, seven Cs framework, also known as Compass model, has been used along with SWOT analysis. Strategy proposes comprehensive marketing strategy reflecting contemporary environment of hosting business.
Keywords:
analýza trhu; Compass model; doména; hosting; IT; marketingová strategie; podíl na trhu; Seven Cs model; Slovensko; SWOT; web; zákaznická podpora; Compass model; customer support; domain; hosting; IT; market analysis; market share; marketing strategy; Seven Cs model; Slovakia; SWOT; web
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/12273